Meer dan de helft van de consumenten snapt de voorwaarden van een autoverzekering niet. Slechts vijf verzekeraars voldoen aan de Europese normen om begrijpelijke taal te gebruiken.

Dit meldt Verzekeringssite op basis van een eigen onderzoek. Voor meer dan de helft van de consumenten zijn de voorwaarden van een autoverzekering te moeilijk omschreven. In Europa zijn normen vastgesteld om begrijpelijke taal te gebruiken. Maar van de grotere verzekeraars voldoen slechts vijf verzekeraars aan deze normen. Dit meldt Verzekeringssite.nl naar aanleiding van een onderzoek naar voorwaarden van een autoverzekering.

Snapt u de polis van uw autoverzekering?
De autoverzekeraars ANWB, Ditzo, InShared, Orion Direct en Onna-onna blinken uit in het gebruik van heldere taal. Hiermee is voor de klant in elk geval duidelijk wat wel en niet verzekerd is. Met name Onna-Onna en ANWB hebben een sterke verbetering in hun taalgebruik bereikt. De vijf verzekeraars worden op Verzekeringssite.nl beloond met het keurmerk ‘Heldere Polisvoorwaarden’.

Bron: Verzekeringssite.nl